10 საინტერესო ფაქტი ადამიანის ფსიქოლოგიაზე



 

1. ადამიანები, რომლებიც დიდი რაოდენობით ტესტოსტერონს გამოიმუშავებენ, სიამოვნებას იღებენ სხვა ადამიანების განრისხებით.

2. ადამიანები ცდილობენ დაამცირონ ირგვლივმყოფები მაშინ, როდესაც არ არიან დარწმუნებულნი საკუთარ თავში.

3. ამასთან, ამ ადამიანებს გულწრფელად სჯერათ, რომ მათი ნეგატიური დამოკიდებულება მართებულია და არავითარ კავშირში არ არის საკუთარი თავის რწმენასთან. სხვების დამცირება ეხმარება მათ აიმაღლონ საკუთარი თავმოყვარეობა.

4. ადამიანის ქცევაზე დიდ გავლენას ახდენს ფიზიკური შეგრძნებები. მაგ: ადამიანის ცნობიერებაში მსგავსი ასოციაციები აქვს წონას და სერიოზულობას (ადამიანს აფასებენ სერიოზულ და სტაბილურ პერსონად, თუ მისი რეზიუმე მოთავსებულია მძიმე საქაღალდეში და პირიქით); სიცივეს და სიმარტოვეს… ზუსტად ასე: მყარი, ხისტი და უხეში ნივთები ადამიანის ცნობიერებაში სირთულეებთან ასოცირდება. ერთ-ერთი კვლევის დროს აღმოაჩინეს, რომ ადამიანები, რომლებიც გასაუბრების დროს ისხდნენ უხეშ და მოუხერხებელ სკამებზე, იყვნენ ბევრად მოუქნელები და რთულ სიტუაციაში გრძნობდნენ თავს.

5. ტყუილი დიდ გონებრივ ძალისხმევას მოითხოვს ადამიანისგან. მას ერთდროულად თავში უნდა ჰქონდეს ტყუილი – რომ ილაპარაკოს და სიმართლე – რომ დამალოს. შედეგად ის წარმოთქვამს ბევრად მარტივ წინადადებებს და რთულად უმკლავდება დასახულ ამოცანებს.

6. როდესაც ადამიანებს აკვირდებიან, ან მათ ჰგონიათ რომ აკვირდებიან, ისინი იქცევიან ბევრად უკეთ. ასე მაგალითად: ერთ-ერთ ბუფეტში მიამაგრეს თვალი, რომელიც ქმნიდა კამერის ილუზიას და შენიშნეს, რომ იქ შემსვლელების უმეტესობა თავად ალაგებდა საკუთარ მაგიდას სადილის შემდეგ.

7. მიმზიდველ და კეთილსინდისიერ გარეგნობას ადვილად შეჰყავს ადამიანი შეცდომაში. ზოგადად ადამიანებში დიდ ნდობას ყველაზე მეტად გარეგნობა იწვევს. კვლევის შედეგად პროფესიონალებიც კი შეცდნენ და მატყუარა, მაგრამ კეთილსინდისიერი გამომეტყველების ადამიანები ჩათვალეს გულწრფელებად 86% შემთხვევაში.

8. წარმატებულ და მდიდარ ხალხს ადამიანები ავტომატურად თვლიან უფრო ჭკვიანებად, ბრძენებად და პირიქით.

9. ადამიანი ბედნიერად თავს თვლის არა იმ შემთხვევაში, როდესაც მას საკმარისი ფული აქვს, არამედ მაშინ, როდესაც მას მეზობლებზე მეტი ფული აქვს.

10. რაც უფრო რთულია ადამიანისთვის მისაღები გადაწყვეტილება, მით უფრო მიდრეკილია ის დატოვოს ყველაფერი ისე, როგორც არის. მაგალითად: თუ მაღაზიაში ბევრი ტანსაცმელია და არჩევანი დიდია, დიდია იმის შანსიც, რომ ეს ადამიანი მაღაზიიდან გამოდის შენაძენის გარეშე.